donderdag 3 oktober 2013

Van 20/20 Experience naar 200/200 Experience

Zie hiernaast; ondergetekende in paniek. Een gesprek tussen honeybun en mij over concertkaarten van Justin Timberlake.

Beretrots was ik, dat ik kaarten had bemachtigd voor zijn concert! Zijn 'Futuresex/Loveshow Tour had ik gemist en was dan ook (achteraf gezien net iets te) gedreven om kaarten voor zijn 20/20 Experience world tour binnen te halen.

Via Instagram kwam ik erachter dat er een heuse Presale voor leden van zijn fanclub aan de gang was. Dus doopte ik me om tot een zogeheten Tennessee Kid. TN kids kregen een eenmalige code om toegang te krijgen tot de presale. En wat er toen gebeurde kan niemand verklaren...

Ik surfde zo snel als ik kon naar ticketmaster en klikte op alles en overal, want snappen hoe ik bij die presale terecht kwam deed ik niet! Ja, het kopen van concertkaarten heeft een serieus raar effect op mij. Ik raak daarvan in de war. Uit het niets verscheen daar een venstertje waar ik mijn code in kon tikken. Copy, paste, klik op ok. HATSEFLATS, selecteer uw kaarten! Zwetende handjes, droge mond, alles! Staanplaatsen hoefde niet perse voor mij. Zittend wachten en geen gillende keukenmeiden die mijn zicht blokkeerden. Zitplaats is dus prima. Maar de plattegrond van het Gelredome was dusdanig onduidelijk dat zelf een goede plek uitkiezen niet te doen was. Dus besloot ik de gok te wagen en "best beschikbaar" te selecteren. Plaatsen voor op het veld... Nee, annuleer.. Opnieuw klik ik op "best beschikbaar". In mijn beeld verschijnen 2 zitplaatsen. DIE NEEM IK! Hopla, twee kaarten verdwenen in het winkelwagentje van deze hyped up Tennessee Kid.

Eenmaal bij het betalen aangekomen griste ik mijn pinpas en randomreader tevoorschijn en in euforische staat betaal ik. YES!! VAN MIJ! In april sta ik mee te blèren met Justin's liedjes in Arnhem. Vervolgens stuur ik mijn wederhelft net iets te zelfingenomen een fotootje van mijn beeldscherm met daarop de zojuist binnengehaalde tickets. Eronder zet ik: YOU'RE FUCKING WELCOME BIAAATCH! Gezien het feit dat we de vorige tour misten door zijn toedoen vond ik dat een zeer gepaste opmerking.

En toen stortte mijn wereldje even in. Wederhelft was blij, maar hoeveel kaarten had ik besteld als het totaal bedrag € 209,- was? TWEEHONDERD en NEGEN euro's, gappies! Mijn hart stond stil. Ik kreeg het warm, mijn ogen spreidden zich groter dan ooit. Mijn hand schoot naar mijn mond. FUCK! Heb ik er 4 besteld ofzo?! Hoe heb ik dat bedrag over het hoofd gezien! Ik check mijn kaarten. WAT?! HET ZIJN ER TWEE!! TWEEEEEE!!! Wat is hier gebeurd?! Zijn de kaarten in de presale belachelijk duur, of wat is dit?! WHAT KIND OF SORCERY IS THIS!!

Het enige wat ik kon doen was in hoofdletters terug typen om de hysterie in mijn hoofd enigszins kenbaar te maken. Ik was verdorie ruim tweehonderd euro kwijt aan twee kaarten voor Justin Timberlake. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een leuke artiest. Luister z'n muziek en kijk graag zijn sketches met Jimmy Fallon, maar ehm... ja... TWEEHONDERD! Dat is nogal wat, vind je ook niet?! Dit vonden mijn Clubcakies ook. Reacties als "Oooh dommie, Aish!" of "DJIEZES, heb je plaatsen OP het podium ofzo?!" (ja die cakies zijn echt de leukste thuis) vlogen me om de oren. En ja... Wat voor plaatsen had ik dan eigenlijk??

Het bleken eerste rang plaatsen naast de Golden Circle te zijn. Ok, daar kan ik mee leven. Dus ik besloot het erbij te laten. Ik heb Ticketmaster nog wel gebeld om een poging tot ruilen te doen. Maar dit mocht niet baten. Een mail naar het hoofdkantoor is het beste wat ik kon doen. Ach, laat maar, zei wederhelft. Dan zitten we ook eens eerste rang. Kunnen we de boel van dichtbij bekijken.

Goed. We houden de kaarten. We maken er gewoon een 200/200 Experience van. YOU BETTER WAVE AT THIS TENNESSEE KID, JT!

1 reacties :

Madelon zei

Dat zou zo een actie voor mij kunnen zijn...De volgende keer check je alles vijf keer voor je afrekend haha.

Mogelijk gemaakt door Blogger.

© 2011 Life is beautiful , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena