zaterdag 23 november 2013

Tag

Ok. Een zogeheten tag. Des tikte mij en nu moet ik weer iemand tikken! Maar niet voordat ik heb verteld waar ik dankbaar voor ben! Komptiedanhe


1. A PersonHoe moeilijk is het om 1 persoon te kiezen waar je dankbaar voor bent!! Ik kan heel cliché over mijn moeder beginnen, want zonder haar was ik er niet. Of m'n vader, want dankzij hem kreeg ik elk jaar roosjes op Valentijnsdag. Of mijn zoon, want hij is gewoon de beste. En mijn wederhelft, die al bijna 12 jaar bij me is en nog niet gillend naar z'n moeder is gerend! Ik kan het allemaal noemen, maar ik kies dan toch mijn broer J. We spreken elkaar niet al te vaak. Zien elkaar misschien net zo weinig. Weten soms niet wat er in elkaars leven speelt, ook al wonen we 5 minuten bij elkaar vandaan. Maar het feit blijft dat ik me altijd fijn bij hem voel. Als ik wat kwijt wil dan kan ik dat bij hem. En andersom ook. We doen het niet vaak, maar toch. Vroeger speelde ik op het kleuterschoolplein en hij al op die van de bovenbouw. Maar moedergans wist me te vertellen dat mijn grote broer me vanaf zijn schoolplein in de gaten hield. Om er maar zeker van te zijn dat niemand mijn zandschepje afpakte. En dat ging altijd zo door. Hij hield me in de gaten en daardoor voelde ik me altijd veilig. En dat deed hij niet alleen voor mij, maar voor iedereen die hij lief heeft. Daarom kies ik hem. Joshi, ik hou van jou.

2. A role you’ve played
Boekenwurm. Stapels boeken lenen bij de bieb. Met mijn vingers langs de rijen boeken in de boekenwinkel. Gewoon rondlopen en kaften bekijken en lezen. De eerste pagina's van mijn nieuwe boeken lezen. In 6 verschillende boeken tegelijk bezig zijn. Man, meer nerd dan dit kun je me niet krijgen. Of toch wel. Bij gebrek aan geld in de boekenwinkel het boek dat ik graag wilde hebben verstoppen achter andere boeken en naar de winkel gaan om er af en toe een stukje uit te lezen. Ja, zo eentje ben ik.

3. A Place
Mijn bed. Geen verdere uitleg nodig lijkt me. 

4. An experience
Onze reis naar Tokyo. Ik zag het niet zitten, zo'n drukke stad. Maar het is de mooiste reis ooit geweest. In 7 dagen bijna elke wijk gezien, amper geslapen door een massive jetlag en de goorste sushi van de wereld gegeten (no joke). Oh ja en denken dat je naar schattige plaatjes kijkt, maar dan blijken het sexadvertenties van animefiguren te zijn. Dat.

5. A talent your haveRelativeren. Niet alles te zwart wit zien. Ergens ook nog het goede van inzien. Snappen dat zelfs klootzakken, klootzakken zijn om een reden. Ik ben blij dat ik het kan.

6. A FailureDat ik een keer auditie deed en een knalharde blackout kreeg. En jaaaa jongens, ik moest ervan janken. Eraan terugdenkend zak ik door de grond. Maar ik nu weet ook dat volhouden key is. Want uiteindelijk, na vele lessen volgen, had ik wel een plekje in datzelfde team bemachtigd. Jaren later, maar dat moest gewoon zo zijn.

7. Words
"Lelijke meisjes bestaan niet. Alleen de gradatie van mooi zijn wordt met name bepaald door je innerlijk!"  Ik blijf erbij, ik vind dit de beste uitspraak die ik dit jaar heb gehoord. Maak van 'meisjes' 'mensen' en hij is helemaal goed. Wijze tante heb ik, he?

8.A photo
Sorry, dit zijn er twee geworden. Foto 1: een collage van een idiote webcamfotosessie van ons tweetjes. Ik heb me die dag een breuk gelachen en elke keer als ik er naar kijk tovert hij een brede lach op mijn gezicht. Foto 2: Een foto waar wij er later achter kwamen dat het eigenlijk onze eerste family pic was. Hier was ik een paar weken zwanger. Een van mijn lievelings.
 




9. A Memory
Ook deze keer meerdere. Als klein meisje met mijn mama zingend en dansend op Madonna door de woonkamer. Keihard en knetter vals, maar het was zo heerlijk! Die tijden mis ik nog wel eens. Wie weet sta ik over een paar jaar ook met A. zingend en dansend op Madonna in onze woonkamer. Ken me niet skele. Als tweede; Pimmetje en Aardworm. Bedtimestories die mijn vader vertelde. Man, man, man, wat een spanning! Pimmetje was een kaboutertje en Aardworm, ja vul die zelf maar in. Samen beleefden ze de spannendste avonturen en hingen mijn broer en ik (en nichten als die bleven logeren) aan mijn vaders lippen. Gelukkig had ie volle lippen, scheelt, met zoveel kinderen.

10 An opportunityWerk. Januari 2013, hoogzwanger en ik kreeg te horen dat ik helaas toch geen vast contract kreeg. Ook al was het me toegezegd, het hoofdkantoor had er een stokje voor gestoken. Goed, dat is dan kut. In april begon ik te solliciteren. Had meerdere gesprekken, maar was overal bang dat ik afgewezen zou worden als kersverse moeder. Tot ik bij mijn huidige werk kwam. Ze snapten hoe het was om een pasgeboren kind te hebben en dat je dan ook wel wat vaker ziek zou kunnen zijn. Het parttime werken was voor hun ook geen probleem, dit kwam misschien zelfs beter uit. Mijn kans om 2 door de weekse dagen bij onze zoon te zijn, in plaats van 1! Het brengt minder geld in het laatje, maar quality time met je kind is priceless.

Ik tag Lieke ennnn iedereen die hem wil doen! Love, peace and chickengrease!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

© 2011 Life is beautiful , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena